Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se
Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Carl Westman - ny chef för servicekontoret

Carl Westman heter den nya förvaltningschefen på servicekontoret. Han är idag tillförordnande chef på förvaltningen och utvecklingsstrateg för IT-frågor inom kommunen

. – Carl Westman är en mycket bra rekrytering. Han är affärsmässig, resultatinriktad och en kommunikativ person. Han har mycket god förståelse för de utmaningar e-samhället ställer oss inför. Frågor som är avgörande för Halmstads utveckling, både ur ett strategiskt och också ett ekonomsikt perspektiv, säger kommunchef Fredrik Geijer.

Carl Westman har arbetat inom Halmstads kommun sedan 2011. Fram till årsskiftet med huvudfokus på IT-frågor som utvecklingsstrateg. Tidigare har han jobbat med IT-styrning inom det privata näringslivet för Gnosjögruppen AB samt Kendrion Automotive Metals Group.

- Det känns väldigt bra att få detta förtroende. Vi har många utmaningar och det jag ser fram emot att arbeta med främst är att utveckla vårt arbetssätt så att det blir modernare och även att definiera vår roll i organisationen Halmstads kommun. Vi har också startat arbetet med HR-projektet ”Kulturresan” för ett mer inkluderande Halmstad, säger Carl Westman.

Servicekontorets är ansvariga för att ge den övriga kommunala verksamheten bästa möjliga service. I vardagen ska man ge kunderna det bästa stödet, oavsett om det handlar om kvalificerat IT-stöd eller att se till det serveras god, näringsriktig och ekologisk mat på en förskola.

- Det är en ständig utmaning att hela tiden utveckla servicen. Vi har mycket nöjda kunder och det är en inspirerande att se till att de blir ännu nöjdare. Service handlar om att hela tiden leverera lite bättre än vad kunden förväntar sig, säger Carl Westman.