Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Skollunch under distansstudier

Du som är gymnasieelev, bor i Halmstads kommun och har behov av skollunch under dina distansstudier har möjlighet att få lunchlådor.

För att få skollunch måste du som är myndig elev eller vårdnadshavare göra en anmälan varje vecka. Gör din anmälan via kommunens e-tjänst senast onsdag inför varje ny vecka. För att göra en anmälan behöver du BankID. Har du inte BankID är du välkommen att kontakta kommunen via e-post för att få hjälp med din beställning.

E-tjänst för att beställa skollunchlänk till annan webbplats

50 kronor för varje matlåda som inte hämtas

Det är viktigt att undvika matsvinn. För varje matlåda som beställs och inte hämtas ut debiteras du som beställare 50 kronor.

Här kan du hämta din lunchlåda

För att minimera smittspridningen kommer utlämning av lunchlådor att ske vid två tillfällen per vecka:

  • Måndagar mellan klockan 15.00 och 18.00 hämtar du matlådor för tisdag, onsdag och torsdag.
  • Torsdagar mellan klockan 15.00 och 18.00 hämtar du matlådor för fredag och måndag.

På dessa utlämningsställen kan du kan hämta din skollunch:

  • Getingeskolan
  • Gullbrandstorpsskolan
  • Söndrumsskolan (åk 5-9)
  • Trönningeskolan
  • Vallåsskolan (högstadiet)
  • Östergårdsskolan
  • Österledsskolan

Detta ingår i lunchen

Lunchen som erbjuds är en traditionell skollunch. Sallad och dryck ingår inte. Meddela eventuell specialkost som vi behöver ta hänsyn till i din anmälan. Om du har behov av specialkost ska du ha anmält det sedan tidigare till skolan.

Om du bor utanför Halmstads kommun

Om du går på en kommunal gymnasieskola i Halmstad men bor i en annan kommun ska du vända dig till din hemkommun.

Har du ytterligare frågor?

Välkommen att kontakta oss via e-post.

Tänk på att avhämtning av mat inte är ett giltigt skäl för att vara frånvarande från lektioner.

Informationstext GDPR

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig när du beställer skollunch via e-tjänsten.

Ändamålet med behandlingen

Syftet med behandlingen är att utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden ska kunna administrera beställningar av skollunch under pågående distansundervisning. Vi behandlar personnummer och uppgift om allergi/specialkost för att säkerställa att rätt elev får rätt beställning.

Laglig grund för behandlingen

Den rättsliga grund som gäller för behandling av personuppgifter för att kunna administrera beställningar av skollunch under pågående distansundervisning är uppgift av allmänt intresse.